úterý 10. prosince 2013

Gejša


Listopadovým tématem měsíce bylo vyhlášeno: Kroj z koutů světa. Svůj model jsem vytvořila už na jaře. Zvolila jsem si totiž japonské kimono. K japonsku a kimonům neodmyslitelně patří také rozkvetlé třeštně a ty bych v listopadu jen těžko sháněla.
Vytvořit kimono nedalo příliš mnoho práce. Dalo by se říct, že je to dlouhý župan s širokými rukávy. Od rukávů visí pruhy látky, jejichž délka závisí na typu konkrétního kimona. Čím slavnostnější kimono, tím delší "závoje" u rukávů. Jako základ jsem zvolila modrou melírovanou přízi. Přední díl jsem ozdobila zvlněným pruhem květové stužky a na rukávy přišila pár jednotlivých květů. Pás obi jsem hodně zjednodušila. Jeho základem je široký pruh háčkovaný z krátkých sloupků, který se vzadu zapíná na patentky. Na tento pruh je prostě jen nasunut "ozdobný uzel" vytvořený ze stejného pruhu sešitého do potřebného tvaru.
Jedinou vhodnou modelkou byla Šarlota se svými černými vlasy. K dotvoření iluze skutečné gejši bylo třeba jí účes doplnit nějakou typicky japonskou ozdůbkou. Trošku jsem zabrouzdala na netu a zjistitla, že velmi častou ozdobou do vlasů bývají nejrůznější květy s kanýrky. Tak jsem vzala jeden z květů, co jsem přišívala na kimono a přiháčkovala k němu dva krucánky. Do vlasů jsem je přichytila obyčejným špendlíkem.



Zdroj: http://kerria.pise.cz/230-gejsa.html

3 komentáře: