úterý 13. ledna 2015

Rok 2014

Nastal čas se ohlédnout za dalším sběratelským rokem. Pro toto focení jsem panenky oblékla do původních oblečků (ty, které je mají), nebo do háčkovaných replik. Panenkám, které nemají ani původní obleček, ani jsem jim ještě neudělala repliku, jsem musela půjčit něco ze zásob. Začneme tradičně, pohledem na sbírku na počátku roku. (Když obrázky rozkliknete, uvidíte je ve větším rozlišení)


Na začátku roku tu bylo celkem 28 panenek, z toho 18 slečen, 6 kluků a 4 dětičky. Během uplynulého roku jsem však něco přikoupila (a nebylo toho zrovna málo) a s těžkým srdcem také něco prodala. Ke konci roku jsem měla přesně 55 panenek. Z toho je 43 slečen (všimněte si, že jich je více než dvojnásobek), 1 menší slečna, Gabrilea z HSM - zřejmě na tělíčku skipper, 6 kluků a 5 dětiček. Všechny vidíte na společné fotografii - teď bych mohla říct: "Najděte 35 rozdílů!"

Mimochodem, nafotit je dalo pořádně práce, chtělo by to schodiště. Tak co, našli jste všechny nové panenky? Můžete si to zkontrolovat na fotce níže. Ve skutečnosti přibylo jen 31 panenek, 4 sbírku opustily a 2 sice původně do sbírky zařazené byly, ale brzy jsem je zase prodala, takže je na společných fotkách nenajdete.



Než jsem panenky prodala, pořídila jsem jim poslední společnou fotku. I když dnes neodpovídá skutečnosti. Miriam (s tváří Superstar) se mi nakonec prodat nepodařilo a prozatím zůstává u mě. U této panenky bylo rozhodnutí o prodeji asi nejtěžší, protože je opravdu moc krásná a navíc nemám dosud ani jiný exemplář TNT tělíčka s ohnutýma rukama. Ale je velmi podobná Týnce, takže jednou určitě půjde z domu. Ze stejného důvodu jsem prodala i Carmen - je hodně podobná Terezce. U ostatních (GG) bylo od začátku jasné, že u mě natrvalo nezůstanou, jen mi bylo líto je dávat pryč hned v době, kdy jsem těch panenek měla tak málo.



A teď malá (spíš velká) sonda do hlubin mé sbírky.
Letos jsem se zaměřila hlavně na tváře. Snažila jsem se získat co největší počet různých tváří, aby má sbírka byla pestrá. Řekla bych, že v tomto směru jsem předčila svá vlastní očekávání. Zatímco loni jsem měla 12 různých tváří, letos se mi podařilo tento počet rozšířit na 23+1 Disney. Na fotce jsem je seřadila podle roku výroby. Myslím, že mám většinu běžnějších tváří, včetně těch, které se dnes už nepoužívají.



Krom toho, k mé velké radosti, počet GG tváří zůstal proti loňsku nezměněn - stále mám 8 panenek s touto tváří, ale některé se vyměnily za jiné. Je velká pravděpodobnost, že všechny mé současné GG u mě zůstanou, momentálně nemám v úmyslu už žádnou z nich prodávat, snad jedině vyměnit za stejnou v lepším stavu.


Minulý rok jsem měla jen jednu sběratelskou panenku. Letos jich mám šest - všechny jsou z edice Black Label. Tři z nich jsem koupila jako nové, 3 z druhé ruky - ty bohužel nemají ani originál šaty, ani botičky (běžné jim nepasují)



Během roku jsem také rozšířila sbírku o několik černošek. Pravda, všechny nemají typickou černošskou tvář, ale jsou tmavší než moje nejsvětlejší černoška Gwen (zlatá Goddess), takže jsem je  mezi černošky zařadila.


Loni jsem nehodnotila panenky z hlediska jejich stáří. Nejstarší tenkrát byla Zuzanka (malá Kelly) z roku 1999. Z velkých Barbie pak to byly až panenky z roku 2001. Tento rok se mi podařilo získat ještě starší: Asi nikoho nepřekvapí, že je poměrně obtížné u nás sehnat panenky vyrobené před rokem 1990. Proto jsem měla velkou radost, když jsem hned počátkem roku získala Káťu, která je z roku 1981 - je to panenka mého dětství. Sama jsem sice nikdy žádnou neměla, ale kdybych měla tu možnost, byla by této asi hodně podobná. Chudinka je ve velmi špatném stavu, ale věřím, že se mi časem podaří jí vyměnit tělíčko. A úplně v závěru roku se mi podařilo získat další "předrevoluční" panenku Miko z roku 1987 (její představení vychází až někdy na konec února nebo v březnu), ještě ani nemá umyté a rozčesané vlásky.



Také jsem si letos povšimla, že už mám téměř všechny typy a modifikace tělíček. Při fotografování jsem se neobtěžovala svlékat modelky. Ty už svoji fotku mají výše a drobné rozdíly na ní vidět jsou.



Společná fotka kluků se příliš nezměnila. Vyměnila jsem Borise (který patří do řady My Scene, což jsem od začátku tušila, ale nebyla si jistá - proto jsem stále otálela s jeho představením) za Dereka. Mimochodem jsou si dost podobní. Potěšitelné je, že jen dva z mých kluků mají stejnou tvář, ostatní jsou každý jiný. O tělíčcích to bohužel říct nemohu, většina má to nejobyčejnější.



Poslední dobou se mi celkem daří panenky identifikovat. Krom toho jsem pár neidentifikovaných neznámých prodala. Zbývají jen čtyři: Zuzanka, Miriam, Nikol a Kristin. Znovu opakuji, budu ráda za každou informaci, která mi pomůže je určit.



Letos jsem také poprvé publikovala svůj whis-list. Sice jsem těch konkrétních přání neměla mnoho, ale o to větší radost jsem měla, když se postupně plnily. Některé dokonce tak rychle, že jsem je ani nestačila do toho wish-listu zapisovat.

Pro nadcházející rok bych chtěla pokračovat ve sbírání různých tváří, i když ty chybějící se asi budou čím dál hůře shánět. Dále bych se chtěla zaměřit na kombinace tváří s různou barvou vlasů, s tím jsem tak trošku už začala, když se ke mě dostala blond Teresa a blond Summer. Také Kaylu mám v blond i černovlasé verzi. Ráda bych dokoupila nějaké mladší sestřičky - Skipper, Stacie a Chelseu. Na mém whish-listu zůstává těhotná Midge a jakýkoliv černý kluk. Mám i jeden těžko splnitelný sen - jakoukoliv panenku z roku 1973 - to jsem se narodila. Z těch nových mi učarovala Look Steffie. A pokud budou nějaké penízky, tak bych ráda i nějakou Silkstonku.

4 komentáře:

  1. Nádherný prehľad, som zvedavá, kedy sa ja dokopem k tomu svojmu, to bude :-) veď len na Vianoce mi prišlo 14 dievčat...som sa asi zbláznila :-) a už mám dva tohtoročné prírastky :-D
    Som rada, že sa podarilo naplniť nejaké tie položky wish listu aj rozšíriť tváričky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikky, na tvůj přehled bych se docela ráda podívala, ale s narůstajícím počtem panenek je čím dál obtížnější ho vytvořit. Však nemusíš čekat, až budou všechny představené - mě taky ještě 5 panenek čeká na článek (tedy přesněji na fotky, články jsou napsané).

      Vymazat
  2. krásná sbírka a propracovaný přehled :-)

    OdpovědětVymazat
  3. No len neviem, kedy sa mi podarí všetky dať k sebe, ja si už totiž poriadne ani nepamätám, koľko ich pribudlo v tomto roku, mám pocit, že cez 30 alebo bojím sa, že to číslo bude vyššie a o dosť :-D

    OdpovědětVymazat